Контакти:

01001, Україна, м.Київ,

Майдан Незалежності, 2

тел. +38 044 229 75 83

Новини

allTax консультує платіжну систуму WayForPay у спорі з Нацбанком щодо оновлення ліцензії на фінан...

Закон «Про платіжні послуги» зобов’язав платіжні системи пройти процедуру авторизації (переоновле...


Детальніше...
allTax відзначена найвищою нагородою рейтингу Legal 500 EMEA

10 квітня 2019 року, провідне видання для юристів Legal 500 EMEA опублікувало щорічний рейтинг юр...


Детальніше...

Семінари

Особливості проведення податкових перевірок 2015

План семінару:

1. Неофіційні правила, якими керуються працівники фіскальних (податкових) органів ...


Детальніше...
Захист бізнесу від контролюючих та правоохоронних органів

План семінару:

1. Основні принципи захисту підприємств у відносинах з контролюючими та правоохоро...


Детальніше...

Підписатися на новини

1. Як оскаржити податкове рішення-повідомлення?

2. Які строки оскарження податкового повідомлення-рішення?

3. До якого державного органу можна оскаржити податкове повідомлення-рішення?

4. Які строки на оскарження податкового повідомлення-рішення до суду?

Процедура.

Процедуру оскарження податкового повідомлення-рішення можна розділити на два види: адміністративне та судове. Адміністративне оскарження податкового повідомлення-рішення передбачає звернення платника податку зі скаргою до контролюючого органу вищого рівня. Наприклад, скаргу на податкове рішення-повідомлення ДПІ Дніпровського району, можна подати до Головного управління Міндоходів у м.Києві, а скаргу на податкове повідомлення-рішення Об’єднаної Ірпінської ДПІ, - до Головного управління Міндоходів у Київській області, які в свою чергу є вищестоящими контролюючими органами.

При поданні скарги до контролюючого органу обласного рівня необхідно повідомити ДПІ, яка складала податкове повідомлення-рішення, про подання такої скарги (ст. 56.5 Податкового кодексу України). Зазвичай, копія скарги направляється рекомендованим листом з повідомленням. У випадку залишення скарги платника податку контролюючими органами обласного рівня без задоволення, такий документ можна оскаржити до Міністерства доходів і зборів України, подавши відповідну скаргу.

Строки оскарження.

Платник податків має право подати скаргу на незаконне повідомлення-рішення до контролюючого органу вищого рівня протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення рішення (ст. 56.3 Податкового кодексу України). За результатами розгляду скарги, контролюючий орган вищого рівня складає документ про задоволення скарги або про залишення скарги платника податків без задоволення. 10 календарних днів надається платнику податків для подання скарги на документ про залишення скарги платника податків без задоволення, яку можна подати до Міністерства доходів і зборів України. У разі пропущення платником податків, строків оскарження податкового повідомлення-рішення, подані ним скарги не розглядаються та повертаються йому із зазначенням причин повернення (ст. 56.7 Податкового кодексу України).

Строки розгляду скарги на податкове повідомлення-рішення Скарга платника податків має бути розглянута протягом 20 календарних днів, не рахуючи дня отримання скарги. За результатами розгляду скарги контролюючий орган має прийняти вмотивоване рішення, яке необхідно надіслати платнику податків рекомендованим листом з повідомленням, або вручити під розписку, протягом 20 календарних днів. Податковий кодекс передбачає можливість продовження строку розгляду скарги. Керівник (його заступник або інша уповноважена посадова особа) відповідного контролюючого органу може прийняти рішення про продовження строку розгляду скарги платника податків понад 20-денний строк, але не більше 60 календарних днів, та письмово повідомити про це платника податків до закінчення 20-денного строку розгляду скарги (ст. 56.9 Податкового кодексу України).

Якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків не надсилається платнику податків протягом 20-денного строку або протягом строку, продовженого за рішенням керівника (його заступника або іншої уповноваженої посадової особи), така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначених строків. Скарга вважається також повністю задоволеною на користь платника податків, якщо рішення керівника (його заступника або іншої уповноваженої посадової особи) про продовження строків її розгляду не було надіслано платнику податків до закінчення 20-денного строку. Оскарження податкового повідомлення-рішення до суду Платник податку, незгодний з податковим повідомленням-рішенням, має право оскаржити його в судовому порядку.

Процедура.

адміністративного оскарження, наведена вище, вважається досудовим порядком врегулювання спору. У випадку використання платником податку адміністративної процедури оскарження, законодавець визначив строк для звернення до суду, після використання такої процедури, в один місяць. Адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала (ч.1 ст. 100 Кодексу адміністративного судочинства України, далі - КАСУ).

Підсудність.

Підсудність справ про скасування податкового повідомлення-рішення регламентується ст. 19 КАСУ. Відповідно до ч. 1 ст. 19 КАСУ, адміністративний позов може бути поданий за місцем знаходження відповідача. Але враховуючи той факт, що предметом оскарження є акт індивідуальної дії, а іноді і дії чи бездіяльність суб’єктів владних повноважень, адміністративний позов можна подати, за вибором позивача: до адміністративного суду по місцю знаходження відповідача, або до адміністративного суду по місцю знаходження позивача.